Pakej Bajet Island Hopping Semporna!



Powered by 12Go system

Sunday, September 27, 2020

Tempat Makan Best Di Penang | Korean Food Restaurant Daseo Antara Yang Terbaik di Penang!
Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Annyeonghaseyo! Ada tak peminat makanan Korea di sini? Untuk post kali ini kami akan share tentang penemuan sebuah cafe Korea di Penang yang sedap gilaaa. Sampai sekarang masih terbayang kesedapan kat situ. Maklumlah, di belah utara tanah air ni, kafe korea tak sebanyak kafe-kafe Korea di Kuala Lumpur. Nak jumpa yang betul-betul sedap tu memang memerlukan pencarian dan kesabaran yang tinggi!

Alhamdulillah, baru-baru ini kami telah ke Taman Negara Pulau Pinang. Selepas penat-penat jungle trekking, tergerak pula untuk cuba satu kafe Korea ni iaitu Daseo yang terletak di dalam Queensbay Mall, Penang. Memang tepat pilihan kami kali ni, kalau tidak, tak merasa lah penangan makanan korea ni.

Wednesday, September 16, 2020

7 Aktiviti Wajib Buat Jika Jalan Jalan Cari Makan Di Ipoh | Rujukan untuk First-timer!
Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Korang setuju tak kalau kami kata yang Ipoh merupakan salah satu lokasi favourite bagi rakyat Malaysia untuk 'travel locally'? Kalau datang ke Ipoh ni, banyak sudut yang kita boleh cover ataupun boleh include dalam travel itinerary kita. Sejarah, Nature & Makanan, tiga benda ni merupakan perkara utama yang selalunya kami akan pastikan ada dalam itinerary kami dan easily dekat Ipoh ni memang lengkap kesemua aspek ni. So memang selayaknya lah bila kerajaan umumkan yang rakyat Malaysia dah boleh travel locally, Ipoh memang dibanjiri pengunjung habis habisan. 

Kalau korang ni memang selalu datang JJCM di Ipoh, rasanya entri ni korang boleh skip kot sebab korang mesti dah tau apa nak buat bila di Ipoh. Entri ni ditujukan khas kepada mereka-mereka diluar sana yang tak pasti apa nak buat bila di Ipoh. Haaa jomss!


Friday, September 4, 2020

Hotel Tour #8 : M Boutique Hotel Di Kampar | Attention to Details A++!
Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Harap korang semua okay okay semuanya! Last week kami ada JJCM sikit dekat Ipoh. Masing masing had a pretty hectic and rough week, even pergi Ipoh tu pun actually ada kerja yang nak kena settlekan dulu di Ipoh tu. Haa punyalah padat minggu tu, so kami decide untuk release stress dengan makan makan and chill kat Ipoh la sekejap. 

Dalam entry ni kami bukan nak share pasal tempat tempat makan best kat Ipoh, entry yang tu bakal menyusul kemudian. Entry yang ni adalah another Hotel Tour! Saja nak bawa korang tengok sikit hotel tempat kami stay itu hari. Hotel ni namanya M Boutique Hotel di Kampar.


Since kami punya trip ni agak last minit dan minggu lepas pulak ada cuti yang panjang sempena Merdeka, so memang harapan jelah nak dapat hotel yang nice kat area Ipoh. Thats why kami stay jauh sikit, Kampar, lebih kurang 45 minutes away dari Ipoh