Pakej Bajet Island Hopping Semporna!



Powered by 12Go system

Saturday, March 12, 2022

Pengalaman Mendaki Bohey Dulang Di Semporna | Berbaloikah Panjat Sampai Ke Puncak?

Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Seperti biasa, kami buka entri ini dengan mendoakan korang semua sentiasa sihat dan happy selalu. Baru baru ni kami di CTS telah terbang ke Sabah untuk teroka Tawau dan Semporna. It was a really great trip and we were so amazed by how magnificent our islands are over there in Semporna. Kami memang selalu dengar yang pulau2 di Semporna sana memang cantik tapi sebab sepanjang hidup tak pernah tengok pulau yang betul-betul cantik, so memang kami langsung tak tau what to expect. Even the photos you see online don't do justice to them.

Jadi, beberapa entri yang akan kami tuliskan di CTS selepas ni adalah berkaitan dengan trip kami ke Tawau & Semporna tempoh hari ya! Untuk entri kali ni, kami nak kongsikan pengalaman kami di pulau pertama yang kami lawati di Semporna iaitu, Pulau Bohey Dulang. So apa yang menariknya Bohey Dulang ni? 



Untuk trip Semporna ni CTS telah mengambil khidmat tourguide dari Zafqan Travel & Tour. Nanti kami akan tulis overall pengalaman kami bersama dengan Zafqan Travel & Tour ni okay. Untuk hari pertama island hopping, tourguide dah atur untuk kami melawat Pulau Bohey Dulang terlebih dahulu. By now, korang pun dah kenal kami ni macamna kan? Jenis tak reti nak buat research betul2 terlebih dahulu sebelum pergi mana-mana. Memang follow sajalah apa yang tourguide sarankan.