Pakej Bajet Island Hopping Semporna!



Powered by 12Go system

Saturday, April 27, 2019

Bihun Sup & Cendol Pulut Durian Best Di Sungai Petani!

Bihun Sup Daging Overload!

Born & Raised in SP| Sebagai seorang penduduk Sungai Petani (SP), setiap kali ada rakan-rakan yang datang singgah atau 'berjalan' di SP bertanyakan kepada saya soalan "Kat mana yang best nak makan kat SP?", pasti sukar sekali saya nak jawab soalan tu. Bukan sebab kat SP ni banyak sangat tempat makan yang best sampaikan saya tak tahu nak mula dari mana, ataupun bukan juga sebab SP ni langsung tak ada tempat makan yang best, tetapi isunya disini saya sendiri yang tak banyak explore SP ni dari sudut keistimewaan tempat makan/restoran/warungnya.

Friday, April 26, 2019

Sunday, April 14, 2019

Honeymoon in Seoul - Winter 4D3N Itinerary (and bonus for Spring)

Why you should consider honeymoon in the city – especially, Seoul Korea?

Ramai tak memilih untuk berbulan madu di bandar besar seperti Seoul, “Sesak, crowded”, kata mereka. Honeymoon adalah masa untuk bersenang-senang, lari dari kesibukan bandar. Namun Seoul bukanlah bandar yang anda patut elakkan sebagai destinasi berbulan madu. Kesibukan kota Seoul tidak akan menjejaskan percutian romantik anda dan si dia. Perkembangan ekonomi Korea Selatan tidak memberi kesan kepada historical dan cultural negara tersebut disebabkan kerajaan negara tersebut sangat menitikberatkan preservation and conservation of these things, thus, Seoul is the city where the past and present coexist

Monday, April 8, 2019

The Treasured Island: Samoa | Perkara Perlu Tahu Sebelum Korang Pergi Pulau Samoa!
How would I describe Samoa in one word?
"Unique"

Pernah kah anda mendengar tentang negara bernama Samoa ini? Saya rasa, Samoa ini bukan lah destinasi yang popular dalam kalangan rakyat Malaysia. Honestly sebelum bercadang untuk join trip ni, saya sendiri pun satu habuk tak tahu tentang negara ini. Adalah sedikit online research yang saya buat sebelum pergi supaya tak completely jadi rusa masuk kampung. Bimbang jugak rasa pada awalnya sebab melalui online reading, Samoa ni nampaknya agak berbeza sedikit in terms of culture berbanding tempat tempat yang saya pernah lawati sebelum ini. Mereka agak traditional dan sangat menitikberatkan soal adat budaya. Walaupun ada federal government in place, tetapi negara ini sangatlah village-centric di mana penduduk penduduknya belong kepada kampung-kampung tersendiri. Untuk setiap kampung pulak, akan ada 'matai' iaitu chief, dan ada pula village village rules nya. Jadi, trip kali ini sememangnya adalah one of a kind, dan lain dari yang lain. Saya bagaikan ke sebuah negara orang asli, yang kewujudannya kurang diketahui di mata dunia!