Pakej Bajet Island Hopping Semporna!



Powered by 12Go system

Friday, October 29, 2021

Pengalaman Sunset Walk di The Habitat Penang Hill | A MUST Try Experience For Nature Lovers!

Assalamualaikum & Hello Sunchasers | So baru - baru ni kitorang pergi staycation di Penang, sejak dah boleh rentas negeri ni memang balas dendam sungguh. Rasanya setiap minggu pergi staycation! haha. Takpa, sementara mampu dan selagi boleh kita bantu untuk meriahkan balik tourism industry di Malaysia ni. Untuk staycation ni, kami stay di Macalister Hotel (post untuk hotel tour sedang dikarang buat masa ini). Semestinya lokasi yang wajib dikunjungi bila dah sampai Penang ni, haruslah Penang Hill dan lebih spesifik lagi, The Habitat

Ni dah kali ketiga kami datang ke The Habitat dan setiap lawatan kami tu kami cuba aktiviti yang berbeza dekat sini. Untuk staycation kali ni, kami cuba Sunset Walk @ The Habitat. Spoiler alert, it was an amazing experience!

Saturday, October 23, 2021

Lokasi Bergambar Di Penang | Kampung Agong Lokasi Viral Di Penaga!
Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Diharapkan supaya anda semua sihat walafiat hendaknya. Bertemu lagi kita di ruangan blog Chasing The Suns. Untuk entri kali ini saya ingin berkongsi tentang percutian di dalam negara kita. Musim-musim PKP ni mesti ramai sangat dah jadi tepu kan. Yelah, mana tak nya dah lama sangat duk terperuk je dalam rumah, nak pergi sana sini pun dah tak boleh macam dulu kan. Ya Allah, hapuskanlah wabak Covid-19 ini secepat mungkin dari dunia ini Ya Allah, amiinn.  (Jom pakat amiinkan bersama)

Kalau sebut je pasal melancong, mesti ramai sangat yang membayangkan percutian ke luar negara seperti Eropah, Amerika bahkan ke Afrika sekalipun. Namun begitu, tahukah anda bahawa negara kita Malaysia juga tidak kurang hebatnya untuk dijadikan destinasi pelancongan korang. Salah satunya tempat yang bernama Kampung Agong yang terletak di Penaga Kepala Batas, Pulau Pinang.

Saturday, October 16, 2021

Tempat Makan Best Di Baling | Mesti Try Nasi Dalca PappaAbu's Kopitiam ni Kalau Sampai Baling!

Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Alhamdulillah guyss! Kita dah boleh travel rentas negeri semula. Lega sangat sangat sebab lepas ni dah boleh kembali ke jadual travel untuk CTS ni seperti biasa. Lepas ni tak perlu sangkut dalam jem dekat SJR dah. Tapi ingat ye korang, patuhi SOP sebaik yang mungkin. Sama-sama kita jadi rakyat yang bertanggungjawab okay!

Dalam entri kali ni kami nak kongsikan satu lokasi tempat makan yang best dekat Baling, Kedah. Ni kira lokasi yang sedang viral dan bakal bertambah viral la lepas ni memandangkan org ramai dah boleh travel semula kan. Lokasinya adalah Nasi Dalca PappaAbu's Kopitiam . Beberapa hari yang lepas, kami ada urusan di Baling dan ada yang recommend untuk kami cuba Nasi Dalca di sini. Curious dan teringin nak tau apa yang best dekat sini, kami pun try.

Saturday, October 2, 2021

Hotel Tour #13 : Lone Pine, Batu Ferringhi Penang | Berbaloi Ke Stay Kat Hotel Tepi Pantai Ni?


Assalamualaikum & Hello Sunchasers | Harap korang semua sihat walafiat. Entri kali ni kami nak bawa korang tour di sebuah hotel yang selalu sahaja berada dalam senarai senarai hotel paling best di Penang. Hotel apakah itu? Haa namanya Lone Pine, lokasinya di Batu Ferringhi, Pulau Pinang. Sedikit nak kongsi dengan korang, kami memang dah lama dah tau tentang Lone Pine ni, setiap kali terasa nak stay somewhere yg fancy di Penang, mesti nama Lone Pine ni akan naik. Tapi sebelum ni tak pernah plan sampai jadi. Kalini, sebab dah lama dok menabung (PKP punya pasai), so kita redah kasi jadi! Jom kita ronda ronda Lone Pine



Lokasi | Macam yang kami cakap tadi, Lone Pine ni terletak di Batu Ferringhi, entrance dia memang betul betul depan Petronas Batu Ferringhi tu, so bab location, memang terbaik lah. Ada access terus ke pantai dan kedai kedai makan pun sangat dekat, jalan kaki je kalau nak jalan cari makan kat area situ. Also dekat compound Lone Pine ni ada kawasan private yang customers diorang boleh picnic di bawah pohon pohon pokok Pine. Nice gila.